Regulamin forum
REGULAMIN vZTM Forum
Stan na 01/05/2016


Rozdział 1. Zasady ogólne.

Artykuł 1.
Każde działanie niezgodne z niniejszym regulaminem może zostać ukarane.

Artykuł 2.
Regulamin forum jest lekturą obowiązkową dla każdego użytkownika. Nieznajomość regulaminu, jak i jego uzupełnień, nie uprawnia nikogo do łamania jego postanowień.

Artykuł 3.
Do dyspozycji osób nadzorujących funkcjonowanie forum w celu zapewnienia porządku i sprawnego działania należą:
· upomnienie słowne;
· ostrzeżenie procentowe;
· notatka administratorska pod postem;
· moderacja postów lub odebranie możliwości pisania postów;
· zabranie możliwości umieszczania wpisów na shoutboxie;
· zbanowanie konta (na czas określony lub nieokreślony)

Artykuł 4.
Liczba procentowa ostrzeżeń zależy od rangi przewinienia. Konkretna ich liczba jaka może zostać przyznana, widoczna jest pod artykułami niniejszego regulaminu.

Artykuł 5.
Kary nałożone na użytkownika może anulować tylko i wyłącznie administrator bez podawania przyczyny.



Rozdział 2. Rejestracja.

Artykuł 1.
Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto. Jeżeli z jednego komputera korzysta dwóch użytkowników należy niezwłocznie poinformować o tym administrację.
1 upomnienie = 100% ostrzeżeń (zbanowanie konta na stałe).

Artykuł 2.
Zabrania się podszywania pod innych użytkowników.
1 upomnienie = 50% ostrzeżeń + nakaz zmiany nicku na inny.



Rozdział 3. Język.

Artykuł 1.
Nie dopuszcza się używania wulgaryzmów w jakichkolwiek treściach zamieszczanych na forum. Niedopuszczalne są także objawy chamstwa i bezczelności.
1 upomnienie = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 2.
Zabrania się obrażania, grożenia współużytkownikom forum i innym osobom, które do forum mogą mieć dostęp.
1 upomnienie = 10% ostrzeżeń.
Każde następne upomnienie w zależności od intensywności może być karane zbanowaniem konta.


Artykuł 3.
Zabrania się umieszczania wszelkiego typu treści erotycznych, w tym słownictwa i linków odsyłających na strony o takiej tematyce, a także reklamowania innych wirtualnych przedsiębiorstw komunikacyjnych. Dotyczy to także stron z nielegalnym oprogramowaniem.
1 upomnienie = 20% ostrzeżeń.

Artykuł 4.
Zabrania się spamowania (również na PW), w tym umieszczania w serii więcej niż 3 jednakowych emotikonek.
1 upomnienie = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 5.
Pisząc na forum zdania należy rozpoczynać wielką literą, kończyć kropką, wykrzyknikiem lub znakiem zapytania. Nie zapominamy o przecinkach.
3 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 6.
Pisząc na forum nie używamy WIELKICH LITER, ponieważ oznaczają one krzyk.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 7.
Zabrania się używania więcej niż trzech takich samych emotikon pod rząd.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń + usunięcie emotikon.

Artykuł 8.
Kierowcy oraz kierownicy zajezdni MZA zobowiązani są do używania języka urzędowego.
Niestosowanie się do tego zalecania = usunięcie posta oraz unieważnienie sprawy.

Artykuł 9.
Zabrania się kłótni na forum.
1 upomnienie = 20% ostrzeżeń.



Rozdział 4. Tworzenie tematów.

Artykuł 1.
Wątek powinien znajdować się w odpowiednim dla niego dziale.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń + przeniesienie wątku do odpowiedniego działu.

Artykuł 2.
Nazwa tematu musi być jasna, zrozumiała i dokładnie mówić użytkownikom o czym jest dany temat.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 3.
Użytkownik przed założeniem nowego tematu powinien się upewnić czy taki sam lub bardzo podobny temat już nie istnieje.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń + przeniesienie wątku do „Archiwum”.

Artykuł 4.
Użytkownik, który chce aby jego wątek / post został usunięty powinien napisać wiadomość do administracji forum podając uzasadnienie usunięcia wątku / postu.



Rozdział 5. Pisanie postów.

Artykuł 1.
Należy zawsze pisać na temat. Dozwolone jest zejście z tematu, ale minimalne.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń

Artykuł 2.
Nie należy pisać dwóch lub większej liczby postów z rzędu przez tego samego użytkownika. Aby dodać nową treść wystarczy użyć opcji „Edytuj” w poprzednim poście.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 3.
Nie należy zamieszczać w postach próśb do innych użytkowników, np. o zdjęcie czy dane. Od tego jest system PW (wiadomości prywatnych).
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 4.
Umieszczając w swojej wypowiedzi zdjęcie lub obrazek należy wrzucić plik jako miniaturkę.
1 upomnienie = usunięcie załącznika. Każde następne upomnienie = usunięcie załącznika + 10% ostrzeżeń.

Artykuł 5.
Cytując wypowiedź innego użytkownika należy usunąć niepotrzebną część posta, który jest cytowany.
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 6.
Zamieszczając cytat z jakiejkolwiek strony internetowej lub innego źródła, należy zamieścić dane dotyczące danego artykułu (np. link do oryginału).
2 upomnienia = 10% ostrzeżeń.

Artykuł 7.
Wszelkie uwagi administratorów i moderatorów zamieszczane w postach poszczególnych użytkowników (np. uwagi o stylu wypowiedzi) nie mogą zostać usunięte.
Usunięcie takiego posta przez użytkownika = 20% ostrzeżeń.
Usunięcie takiego posta przez administratora lub moderatora - za wyjaśnieniem.




Rozdział 6. Avatary i sygnatury.

Artykuł 1.
Wielkość sygnatury nie może być większa niż 850x350 pix (długość x wysokość). Ponadto zdjęcia w sygnaturze muszą być własnego autorstwa lub zamieszczone za zgodą autora.
1 upomnienie = usunięcie obrazka + 10% ostrzeżeń.

Artykuł 2.
Wielkość avatara nie może być większa niż 250x250 pix i 30 KB. Ponadto zdjęcia w avatarze muszą być własnego autorstwa lub zamieszczone za zgodą autora.
1 upomnienie = 10% ostrzeżeń + usunięcie obrazka.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 maja 2016 roku.
~Administracja forum